coooook önemli bilgi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

coooook önemli bilgi

Mesaj tarafından horasaneri Bir Çarş. Şub. 18, 2009 7:05 pm

cok önemli bilgi

lütfen not ediniz !



gerek olmamasi dilegi ile




Önemli bilgi, lütfen okuyunuz ve tanıdıklarınaza da gönderiniz


*Kaybolanın imdadına '112' yetişiyor*

Türkiye'de iki hafta önce herkesin yüreğini burkan talihsiz bir olay
yaşandı. Uludağ'da kayak yaparken yolunu kaybeden gencin donarak hayatını
kaybetmesi, bütün ülkeyi üzüntüye boğdu. Cep telefonundan ailesi ve
arkadaşlarını aramasına rağmen kayıp gencin yeri ancak 10 saatte tespit
edilebilmişti.

Sinyal takibi için savcıdan izin alma mecburiyeti, gecikmeye gerekçe
gösterildi. Ancak bütün bunlar yaşanmayabilirdi. Çünkü anında adres tespiti
yapılmasına imkân tanıyan bir sistem var. Ama bilinmediği için kimse
faydalanamıyor. Herhangi bir sebeple 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat veya
156 Jandarma İmdat'ı sabit hat veya cep telefonuyla ararsanız iki daki-ka
içinde bulunduğunuz nokta belirleniyor. Üstelik savcı izni gibi bürokratik
engeller de yok.



Buna imkan tanıyan düzenleme 3 ay önce yasalaştı. 10 Kasım 2008'de yürürllüğe giren Elektronik Haberleşme Kanunu'nun 31. maddesi, acil numaraları arayan kişiye ait yer tespit bilgisinin, telefon operatörleri tarafından ilgili birime anında aktarılmasını öngörüyor.

Yani Uludağ'da kaybolan Ümit Özgen
(21), arkadaşları yerine 112'yi arasaydı, daha çabuk kurtarılabilirdi.
Telekomünikasyon Kurumu, konum belirleme imkanının kaybolan kişilerle
sınırlı olmadığını vurguluyor. Yangından sağlık sorunlarına, trafik
kazasından gasba kadar hangi sebeple olursa olsun acil numarayı arayan
herkese çok kısa sürede ulaşmak mümkün. Bunun için şu numaralardan birini
çevirmek kafi: 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 151 Kıyı Emniyeti, 155
Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 157 İnsan Ticareti Mağdurlarına Yardım ve
İhbar Hattı, 158 Sahil Güvenlik, 159 Alo Karayolları, 168 Türk Kızılayı ve
177 Orman Yangın Hattı. Acil aramalar konusunda gündemdeki bir başka proje ise Amerika'da uygulanan tek numara sistemi. Bütün yardım ve ihbar
hatlarının 112'de birleştirilmesi planlanıyor. Sistem ilk Antalya'da devreye
girecek. Başarılı olunursa ülke geneline yayılacak.



5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununnun 31nci Madde son fıkrası aşağıdaki gibidir:

"(4) Ankesörlü telefon hizmeti kullanıcıları da dahil olmak üzere, kamu kullanımına açık telefon hizmetinden faydalanan kullanıcılar, herhangi bir ücret ödemeden 112 ve Kurumca belirlenen diğer acil çağrı numaralarını çevirerek acil çağrıya cevap vermekle yetkili kuruluşa erişme hakkına sahiptir. Kurumca belirlenen esaslar çerçevesinde işletmeciler ücretsiz olarak, kullanıcıların 112 acil çağrı numarasına ve Kurumca belirlenebilecek diğer acil çağrı numaralarına sunmakta oldukları hizmetin kapsam ve kalitesine uygun olarak erişimlerini sağlamak ve acil yardım talebinde bulunan kullanıcıların yerlerini tespit ederek ilgili kuruluşa bildirmekle yükümlüdür."

study

horasaneri

Mesaj Sayısı : 108
Kayıt tarihi : 31/12/08
Nerden : almanya ,münih,/ KARAMAN KONYA KAYSERI

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz